Az Autógumi Shop Webáruház honlapja a legjobb felhasználói élmény érdekében sütiket (cookie) alkalmaz. Weboldalunk használatával jóváhagyod a sütik használatát. További tudnivalók

Gumiabroncs és felni kereső autótípusra

 

 

 

 

Gumiabroncs és felni kereső autótípusra

 

 

 

 

A kategóriában 311 termék van.
ár
név
dátum

Termékeink

Acélfelni, lemezfelni

Tartalomjegyzék:

Bevezetés - Az acélfelnikről általában

Az acélfelni más elnevezése lehet még: lemezfelni, lemez keréktárcsa, acél kerék, acél keréktárcsa. A megfelelő keréktárcsa kiválasztása a járművéhez rendkívül fontos. Alapvetően kétféle keréktípus közül választhatunk: ötvözött kerekek és acélkerekek (vagy ötvözött felnik és acél felnik).

Az olcsóbb, tartósabb alternatívát kereső autósok számára az acél keréktárcsák jelentik a megoldást. Az acélkerekek lényegesen erősebbek, mint az ötvözött kerekek, így ideális választás téli használatra és nagyobb teljesítményű járművekhez. A tartósság jelentős előny. Egy acélkerék megrepedése szinte lehetetlen, meghajlításához óriási erőre lenne szükség.

Mindaddig, amíg a keréken lévő festékréteget szükség szerint karbantartja, az acélkerekek nem fognak rozsdásodni. A kozmetikai sérülések jellemzően nem jelentenek problémát az acél felniknél. Ez megkönnyíti az elhajlott acél keréktárcsa javítását is, mivel nem kell attól tartani, hogy a felülete sérül. Szerszámokkal, például egy kalapáccsal, könnyedén visszaállítható a hajlított acélkerék eredeti formájába.

Az acélkerekek másik előnye az ár. Ha szükségessé válik az acélkerék cseréje, a költség lényegesen kisebb alufelni kerékcseréhez képest. Az acélfelnik az ötvözött kerekek által nyújtott forma választékhoz képest kevesebb lehetőséget kínálnak, kevésbé rendelkeznek esztétikus megjelenéssel. A keréktárcsa borítások, dísztárcsák ugyanakkor többféle stílusban is kaphatók, amelyek javítják a jármű megjelenését.

Az acélkerekek által létrehozott plusz "rugózatlan tömeg" lentebb viheti a jármű súlypontját. Ez a többletsúly csökkentheti a jármű mozgékonyságát és gyorsulási képességét. Ez a felfüggesztést és a jármű egyéb részeit is megterhelheti.

Az acélkerekek többletsúlya ugyanakkor előnyös lehet a téli hónapokban. Az extra súrlódás segít megakadályozni, hogy járműve megcsússzon a jégen és a hóban. Emiatt, valamint azért, hogy könnyűfém kerekek a lehető legjobb állapotban maradjanak, célszerű acélkerékre váltani.

A JÁRMŰGYÁRTÓK ÁLTALÁBAN NEM KÉSZÍTENEK SAJÁT KERÉKTÁRCSÁKAT

Furcsának tűnik, hogy az autógyártók nem gyártják az autó egyik legkritikusabb alkatrészét, de igaz! Sok autógyár a kerékgyártóktól függ, ők biztosítják számukra azokat a felniket kerekeket, amelyeken sokan közülünk nap mint nap közlekedünk.

ANDRE MICHELINNEK KÖSZÖNHETJÜK A MODERN FELNIKET

Andre Michelin, a Michelin egyik társalapítója egy nap épp a testvérével, Édouarddal dolgozott a gumigyárukban, amikor véletlenül betévedt hozzájuk egy kerékpáros, akinek sérült gumiabroncsa volt. Andre és bátyja azon dolgoztak, hogy megjavítsák a felnire ragasztott abroncsot, de úgy találták, hogy kevés szerencsével járnak. Ezért nekiláttak, hogy valami jobbat építsenek, és 1891-ben megtervezték a levehető gumiabroncsot. Néhány évvel később, 1895-ben a levehető gumiabroncsot egy küllős kerékkel kombinálták, és először helyezték fel egy autóra - a többi már történelem volt.

AZ UTÁNGYÁRTOTT KEREKEK CSAK AZ 1950-ES ÉVEKBEN JELENTEK MEG

Az utángyártott felnik abban különböznek az OEM felniktől, hogy többféle járműtípushoz készülnek, és olyan cégek gyártják őket, amelyek nem állnak kapcsolatban valamely járműgyártóval. Az első utángyártott keréktárcsa-gyártó az American Racing Equipment volt. Az 1956-ban alapított cég elsősorban az utcai versenyzők igényeit elégítette ki. Ma az általuk gyártott felnik többsége ún. izom- és sportautókhoz készül.

A KÖNNYŰFÉM KERÉKTÁRCSÁK MÁR AZ 1920-AS ÉVEK ÓTA LÉTEZNEK

A kezdeti időkben a legtöbb ötvözött felni magnéziumból készült. Bár strapabíró, ez drága anyag volt, ezért korántsem használták széles körben. A 60-as évek végétől azonban a gyártók új öntési technikákat alkalmaztak, amelyek lehetővé tették, hogy minden korábbinál biztonságosabb (és olcsóbb) alumíniumötvözet felniket készítsenek. Ennek hatására a 80-as évekre az ötvözött keréktárcsák egyre népszerűbbé váltak, ezért - bár közel 100 évvel ezelőtt találták fel őket - hajlamosak vagyunk úgy gondolni az ötvözött keréktárcsákra, mint egy újabb találmányra. Ma már az új autók többsége alufelnikkel vannak szerelve.

AZ ÖTVÖZÖTT FELNIK KÉSZÜLHETNEK ALUMÍNIUMBÓL VAGY MAGNÉZIUMBÓL

A magnézium felnik azért jók, mert sokkal könnyebbek, mint az alumínium felnik, ami jobb fogyasztást/üzemanyagtakarékosságot jelent. Az alumínium felnik talán egy kicsit nehezebbek, de sokkal tartósabbak és sokkal olcsóbban gyárthatók, mint a magnézium felnik. A legtöbb új autót alumínium keréktárcsákkal szerelik fel, de az utángyártott magnéziumkerekek széles körben kaphatók. Végső soron, hogy melyiket választja, az már csak az Ön személyes preferenciáján múlik.

AZ ACÉL FELNIKNEK ÉS AZ ÖTVÖZÖTT FELNIKNEK EGYARÁNT MEGVANNAK A MAGUK ELŐNYEI

A legtöbb korai autót, igazából minden autót a 80-as évekig acél keréktárcsákkal szereltek fel. Sokan még ma is az acél felniket részesítik előnyben, és könnyű megérteni, hogy miért, hiszen ezek olcsóak és strapabíróak. Ennek ellenére az ötvözött kerekek könnyebb, könnyebb kezelhetőséget, jobb fogyasztást és simább vezetést biztosítanak. Mindkét típusú felni megsérülhet, ami a kormánykerék rázkódását és egy sor más veszélyes helyzetet eredményezhet.

A FELNIK TISZTÍTÁSA NAGYON FONTOS

Még a legjobb minőségű felnik is korrodálódhatnak, ha nem gondoskodnak róluk megfelelően. A felnik korrózióját főként a fékpor és a féktárcsákról lekerülő apró fémforgácsok jelentik. A felnik tisztán tartása nagyon egyszerű. Mindössze annyit kell tennie, hogy letörli őket gyengéden szivaccsal és a kedvenc folyékony vagy agyagalapú tisztítószerével. Megfontolhatja azt is, hogy krómozott felniket szerezzen be, mivel ez egy védőréteget biztosíthat, amely ráadásul szuperül is néz ki!

A FELNI MÉRETE NEM CSAK A KINÉZETET, HANEM A TELJESÍTMÉNYT IS BEFOLYÁSOLJA

A gumiabroncsok befolyásolják az autó teljesítményét, de kevesen tudják, hogy a felnik is. A kisebb felnik azt jelentik, hogy több gumi van közted és az út között, ami végső soron csendesebb és simább vezetést eredményez. Ezzel szemben a nagyobb felnik kevesebb gumit és nagyobb súrlódást jelentenek, ami nagyobb gördülési ellenállást jelent. Minél nagyobb a gördülési ellenállás, annál több energiát (azaz benzint) kell felhasználnia az autónak ahhoz, hogy elinduljon és mozgásban maradjon.

LÉTEZIK OLYAN, HOGY HAMIS FELNI?

Vannak utángyártott felnik és vannak kalózfelnik. A veszély itt az, hogy ezek a hamisított kerekek ugyan úgy néznek ki, mint az eredeti gyártó tervei, de nem ugyanazokat a biztonsági előírásokat szem előtt tartva készültek. Győződjön meg róla, hogy jó hírű forrásból vásárol keréktárcsákat! A www.autogumi.shop.hu webáruházban kiváló minőségű és széles választékú Kromag (KFZ), Kronprincz, Magnetto és Original (OE) lemezfelnikből választhat.

A FELNIK ÉLETTARTAMA RAJTAD MÚLIK

Ön az egyetlen személy, aki befolyásolhatja, hogy a felniknek mennyi az élettartama. Ha meggondolatlanul vezet és nem vigyáz a felnikre, akkor elég gyakran cserére szorulhatnak. Ha azonban tisztán tartja őket, kerüli a kátyúkat és a törmeléket és óvatos a parkoláskor, akkor nem lesz gondja a felni sérülésének elkerülésével.

A legjobb lemezfelni megtalálása a járművéhez

Akár könnyűfém keréktárcsákat, akár acélkeréktárcsákat választ, az autogumi.shop.hu web áruház autótípus szerinti keresőjével megtalálja a járművéhez megfelelő kereket.

Lássuk a felnik jellemző adatait!

Felni átmérők

Felni átmérő

Példa: 6,5×15

15 coll (vagy hüvelyk: 1 coll=2,54 mm) a kerékátmérő és 6,5 coll a kerék szélessége. A kettő közül általában a nagyobb méret az átmérő, a kisebb pedig a felni szélesség. A szabványos közúti autók kerekeinek átmérője általában 14 és 19 coll között van. A luxus, sportos autók, terepjárók és 4×4-es járművek általában nagyobb méretű kerekekkel rendelkeznek.

Kerék szélesség

Kerék szélesség

A kerék szélessége határozza meg, hogy milyen méretű gumiabroncsok férnek fel a kerékre.

Minél nagyobb a szélesség, természetesen annál szélesebb méretű gumiabroncs fér fel a kerékre. A 6,5×15-ös kerékre általában legalább 185, ideális esetben 195/205, maximálisan pedig 215 szélességű gumiabroncs illeszkedik a könnyűfém keréktárcsáktól és a jármű karosszériájától függően.

A szélesebb kerekek és gumiabroncsok jobb tapadást biztosítanak a gumiabroncsoknak az úton, így az autó jobb úttartást és fékezést biztosít, mint a keskenyebb abroncsok.

Kerékeltolás

Kerékeltolás

A keréktárcsa eltolás a kerék középvonala és a keréktárcsa hátsó részén lévő kerékagy rögzítőfelülete közötti távolságot jelenti. Gyakorlatilag azt határozza meg, hogy a kerék mennyire húzható fel a tengelyre, más szavakkal „mennyire áll vagy lóg ki a karosszéria alól”.

Az eltolási értéket általában a keréktárcsára bélyegzik vagy gravírozzák, és ET milliméterben mérik (a német Einpresstiefe szóból ered, amit szó szerint beillesztési mélységnek fordítanak).

Az eltolási érték a szerelési felület elhelyezkedésétől függően három kategóriába - pozitív, nulla vagy negatív – sorolható:

  • A pozitív eltolású kerekek rögzítési felülete a kerék elülső része felé néz, és a legtöbb elsőkerék-meghajtású autó ebbe a kategóriába tartozik.
  • A nulla eltolású kerekek rögzítési felülete egybeesik a kerék középvonalával.
  • A negatív eltolású kerekek rögzítési felülete a kerék hátsó része felé mutat, és a legtöbb hátsókerék-meghajtású autó ebbe a kategóriába tartozik.

A helyes eltolás rendkívül fontos. A kerekek nem fognak illeszkedni, ha a helyes méreteken túl messze túllép, vagy beakadnak a sárvédőbe/féknyergekbe.

Csavar illesztés – Osztókör átmérő PCD

Felni csavar osztókör

Mi az a PCD?

PCD (Pitch Circle Diameter) azaz a felni külső és belső pereme közötti távolság. A PCD egy képzeletbeli kör átmérője, amely a kerékcsavarok/kerékanyák középpontján halad át. A kör átmérőjét mm-ben mérik. A jármű csavarozási mintái általában 4, 5, 6 vagy 8 furatúak, a jármű márkájától és modelljétől függően.

Középfurat

Felni középfurat

Mi az a középfurat?

Egy könnyűfém keréktárcsa középfurata a kerék hátsó részén lévő furat méretére utal, amelybe a kerékagy illeszkedik. Ahhoz, hogy a kerék megfelelően üljön, a furatnak és a kerékagynak pontosan azonos méretűnek kell lennie.

A kerék közepén lévő középső lyuk mérete mm-ben mérve. Általában középső sapka fedi. A kerekek nem fognak illeszkedni, ha a kerekek középfurata kisebb, mint az autóé. Illesztő gyűrűket kell felszerelni, ha a furat mégis nagyobb, mint az autóé.

Útmutató a jármű kerékméretekhez

Egyszerűen fogalmazva, minél nagyobb a gumiabroncs szélessége, annál jobban tapad a járműve az úton, mert egyre nagyobb a lefedett terület az úton. Ez a nagyobb érintkezés az útburkolattal több „kapaszkodót’ biztosít a járművének, ami növeli a kezelhetőségét és a manőverező képességét.

A nem megfelelő felnik és így gumiabroncsok használata költséges és néha veszélyes is lehet.

A kerekek és a gumiabroncsok nem azonos jelentésűek. A gumiabroncsok a kerékfelépítés részét képezik. Például a járművének van egy meghatározott méretű felnije, de vásárolhat különböző méretű gumiabroncsokat, amelyek illeszkednek ezekhez a felnikhez, mindaddig, amíg a gumiabroncsok átmérője megfelelő méretű.

Nagyobb kerekek = nagyobb számlák

Összességében a nagyobb gumiabroncsok és kerekek jobban növelik a jármű vonóerejét, azonban a nagyobb gumiabroncsok nagyobb költséget is jelentenek. Célszerű megkeresni az optimumot a méret és költséghatása között. Ha járművének megvásárlásakor nagyobb kerekek mellett dönt, lehet, hogy eleinte nem fogja érzékelni ezt a költség emelkedést, de amikor a nagyobb kerekeket és abroncsokat le kell cserélnie, a csere költségei magasabbak lesznek, mint annak, aki kisebb kerekekkel rendelkező járművet vezet.

Ha egyszer kiválasztotta a járművéhez a gumiabroncsok méretét, akkor a pótkerekek vásárlásakor ragaszkodni fog ehhez a mérethez. Ennek oka, hogy egy eltérő méretű gumiabroncs összezavarhatja a sebességmérőt, és akár kárt is okozhat a jármű blokkolásgátló rendszerében és a stabilitási rendszer kalibrációjában. Ez vonatkozik a kisebb és a nagyobb méretű gumiabroncsokra való váltásra egyaránt. A nem megfelelő oldalfalmagasságú, nagyobb méretű gumiabroncsokra történő váltás károsíthatja a jármű felfüggesztési rendszerét, a kerekeket és magukat a gumiabroncsokat, és a sebességmérő hibás leolvasásának kockázatát is magában hordozza.

Ha azonban a nagyobb átmérőjű kerékméreteket alacsonyabb profilú (magasságú) gumiabroncsokhoz illeszti, a sebességmérő és a kilométer-számláló nem tapasztalhat semmilyen változást. Ez a beállítás azt jelenti, hogy a gumiabroncsok rövidebb oldalfalakkal rendelkeznek, ami merevebb oldalfalakat jelent, és nagyobb az esélye a defektnek, ha kátyúba ütközik.

Amikor lecseréli gumiabroncsait, próbáljon meg ragaszkodni az azonos márkához és mérethez, ellenkező esetben kipörgést, menetstabilitási és irányíthatósági problémákat tapasztalhat.

Tippek új felnik és gumiabroncsok vásárlásához

Az átlagos gépjármű vezető talán nem tudja pontosan, hogy mit keres, amikor új gumiabroncsokat vásárol, de amíg szem előtt tart néhány alapvető szabályt, a gumiabroncsok és felnik kiválasztása, beszerzése és cseréje egyszerű lesz.

Hogyan olvassa le a gumiabroncsméreteket?

Amikor új gumiabroncsokat keres, olyan méretnevekkel találkozik, mint például 235/75R15 vagy P 215/65R15. Ezek a címkék zavaróak lehetnek, ha nem tudja, hogyan kell elolvasni őket, de ha egyszer megtanulja a gumiabroncsok nyelvét, akkor egyértelműbbé válnak.

A számok azt jelzik, hogy az abroncsok milyen szélesek, milliméterben, oldalfaltól oldalfalig. Minél nagyobb ez a szám, annál nagyobb útfelületet érint a gumiabroncs.

Ha a bal oldalon egy betűt lát, az a gumiabroncs típusára utal. A következő betűket láthatja:

"P", ami a személygépkocsi gumiabroncsot jelenti. Ez a betű azt is tudatja, hogy a gumiabroncs az Egyesült Államokban érvényes szabványoknak megfelelően készült. Ha nincs betű, az azt jelenti, hogy az európai szabványoknak megfelelően készült. A két típus eltérő terhelhetőséggel rendelkezik.

"LT", a könnyű tehergépkocsi abroncsok esetében. Az ezekkel a betűkkel kezdődő abroncsméretek könnyű tehergépkocsikhoz készültek. Magasabb psi-értékkel rendelkeznek, hogy jobban bírják a pótkocsikat és a nehéz terheket.

"ST", a speciális pótkocsi gumiabroncs jele. Az ezekkel a betűkkel kezdődő abroncsméretek csak pótkocsikerekekre valók.

Egy P215/65R15 méretű gumiabroncsot használva példaként elmondhatjuk, hogy az abroncs USA szabvány szerint készült, személygépkocsira való, 215 milliméter széles. A ferde vonalú szimbólum jobb oldalán két számot, egy betűt és még két számot találunk. Az első számsor a gumiabroncs magasságának a szélességhez viszonyított oldalarányát (profil) jelöli. Példánkban ezek a számok 65-öt jelentenek, ami azt jelenti, hogy a gumiabroncs oldalfalának magassága 65%-a szélességének. A középső betű a perjel jobb oldalán a gumiabroncs gyártási módjáról árulkodik, és leggyakrabban "R", azaz radiál. Ez azt jelenti, hogy a gumiabroncs rétegei sugárirányban épülnek fel.

Egyéb lényeges tudnivalók

Néha elfogadható, ha az első és a hátsó kerekek eltérő méretű gumiabroncsokkal és felnikkel rendelkeznek, amit szakaszos gumiabroncsoknak neveznek. Ezt leggyakrabban az „izomautóknál” tapasztalhatjuk, például a Mustang, a Challenger és a Camaro típusok esetében. Ez azért lehetséges, mert a hátsó kerekeknek nem kell úgy elfordulniuk, mint az első kerekeknek.

Minél nagyobb a felni, annál nehezebb és drágább lesz új gumiabroncsot vásárolni. Ha egyszer elkezdünk nagyméretű abroncsokat használni, előfordulhat, hogy csak néhány abroncsgyártó gyártja a szükséges méretet. Ez a probléma általában elkerülhető az autókereskedésekben kapható átlagos járműveknél.

A nagy kerekek általában kis profilú abroncsokat jelentenek. A gumiabroncsoknak elég kicsinek kell lenniük ahhoz, hogy beférjenek a kerékagyába. Minél kisebb a gumiabroncs magassága, annál kevésbé bírja a durvább utakat és a kátyúkat, ami emeli a defekt bekövetkezésének valószínűségét.

A kerekek és a gumiabroncsok járművének fontos alkatrészei. Bár ez kissé nyilvánvalónak tűnhet, sok sofőr nem gondolkodik el azon, hogy milyen gumiabroncsokat választ az autójára, ami számos nem kívánt problémához vezethet. Ismerje autóját, és kerülje el a gumiabroncsokkal kapcsolatos hibákat, hogy kerekei biztonságosak legyenek és a lehető legjobb tapadást biztosítsák járművének.

Alumínium keréktárcsák és acél keréktárcsák összehasonlítása

Mindegyik anyagtípusnak megvannak az előnyei és hátrányai. Ez az útmutató az ártól a teljesítményig összehasonlítja az egyes keréktárcsatípusok előnyeit és hátrányait.

Alufelnik (vagy könnyűfém felnik):

  • Ha stílusos és nagyobb teljesítményt nyújtó kerekeket keres, akkor az ötvözött keréktárcsák vásárlása a megfelelő út. Az ötvözött keréktárcsák vonzóbbak a szemnek, mint az acélkerekek, és általában jobb teljesítményt nyújtanak, mint az acélkerekek.
  • Az ötvözött keréktárcsák széles választékából választhat, mivel sokféle kivitelben öntenek belőlük. Az ötvözött kerekek több testreszabási lehetőség áll rendelkezésre, és fejlettebb stílusúak a felületekhez, mint acél társaik.
  • Az üzemanyag-takarékosság az alufelnik nagy előnye, különösen városi közlekedésben. Könnyebb vázuk kevésbé terheli az autó felfüggesztését. Ez gyorsabb gyorsulást tesz lehetővé.
  • Az ötvözött kerekek fő hátránya a tartósságuk. Az út ütközésekor az ötvözött kerekek hajlamosak meghajolni, sőt könnyebben megrepednek, mint a keményebb acélkerekek. Az ötvözött kerekek esztétikai megjelenése is veszélybe kerül, mivel könnyebben hajlamosak esztétikai sérülésekre.
  • Az alufelnik ma már a legtöbb gépkocsinál alapfelszereltségnek számítanak nagy teljesítményük és vonzó megjelenésük miatt. Bár drágábbak, mint az acél keréktárcsák, a piacon kapható eredeti kerekek többsége ötvözött keréktárcsa. Ez nagyobb választékot és több lehetőséget tesz lehetővé.
  • Ez a simább vezetés igen élvezetessé teszi a nyári hónapokban az ötvözött keréktárcsákon való vezetést.
  • Az ötvözött keréktárcsák borítása lehet polírozott, festett, megmunkált vagy krómozott, hogy elegáns, ízléses megjelenést biztosítson.
  • A könnyűfém keréktárcsák gyakran az olyan autósok által preferált megoldás, akik nagy teljesítményű vezetést szeretnének egy jobb megjelenésű járműben.
  • Az alufelnik egyik előnye a rendkívül széles forma és színvilág.

Acélfelnik (vagy lemezfelnik):

  • Az acél keréktárcsák kialakítása viszonylag egyszerű és hasonló.
  • Robosztusak és így elég nehezek is, kevésbé dinamikusak a vezetési teljesítmény szempontjából.
  • Az olcsóbb, tartósabb alternatívát kereső vezetők számára a lemezfelnik jelentik a megoldást. Az acél keréktárcsák lényegesen erősebbek, mint az ötvözött keréktárcsák, így ideális választás téli használatra és nagyobb teljesítményű járművekhez, mivel nagyobb súlyuk miatt keményebben „harapnak” a hóba és jobb tapadást biztosítanak.
  • Az acélkerekek többletsúlya előnyös a téli hónapokban. Az extra súrlódás segít megakadályozni, hogy járműve megcsússzon a jégen és a hóban. Emiatt, valamint azért, hogy könnyűfém kerekeik a lehető legjobb állapotban maradjanak, sok tulajdonos acélkerékre vált, amikor a kinti időjárás rosszra fordul.
  • Az acélkerekek által létrehozott plusz "rugózatlan tömeg" csökkentheti a jármű súlypontját. Ez a többletsúly csökkentheti a jármű mozgékonyságát és gyorsulási képességét. Ez a felfüggesztést és a jármű egyéb részeit is megterhelheti.
  • Az acél felnik burkolatai nem rendelkeznek az alufelnikhez hasonló vizuális vonzerővel, viszont kevésbé hajlamosak sérülésekre.
  • A lemezfelnik általában népszerűbbek a racionálisabb, kevésbé a dizájnnal törődő vezetők körében, akik egyszerűen csak azt szeretnék, hogy járművük biztonságosan eljuttassa őket A-ból B pontba.
  • Az acélfelnik esetében a tartósság jelentős előny. Megrepedésük szinte lehetetlen és meghajlításukhoz óriási erőre lenne szükség. Mindaddig, amíg a keréken lévő festékréteget szükség szerint karbantartjuk, nem fognak rozsdásodni.
  • A kozmetikai sérülések jellemzően nem jelentenek problémát anyaguk és szerkezetük miatt. Ez megkönnyíti az elhajlott, esetlegesen deformálódott lemezfelni javítását is. Szerszámokkal, például egy kalapáccsal, könnyedén visszaállíthatjuk hajlított acélkereket a megfelelő formába.
  • A lemezfelnik másik előnye az ár. Ha szükségessé válik cseréjük, a költség lényegesen kedvezőbb lesz egy mérteben azonos lemezfelnihez képest.
  • Az acél felnik kevéssé kompatibilisek a nem erre gyártott járművekkel. Nem ajánlott acél keréktárcsákat használni olyan járművön, amely könnyűfém keréktárcsák használatára készült. Ráadásul az acélkerekek mérete korlátozott, mivel a legtöbbjük 16″-es vagy annál kisebb méretű felnikkel készül. Így a nagy teljesítményű járműveken és a nagyobb járműveken nem lehet acélfelni garnitúrára cserélni.

Nem ismeri gépjárműve gumiabroncs vagy felni méreteit? Kérjük alkalmazza autó típus szerinti keresőnket!

 

Minőségi gumiabroncsok, acél és MOMO alufelnik széles választékban, kedvező áron!

Téli és négyévszakos gumiabroncs akció!

Minden kedves vásárlónknak KKÜ&BUÉK!