Az Autógumi Shop Webáruház honlapja a legjobb felhasználói élmény érdekében sütiket (cookie) alkalmaz. Weboldalunk használatával jóváhagyod a sütik használatát. További tudnivalók

Gumiabroncs és felni kereső autótípusra

 

 

 

 

Gumiabroncs és felni kereső autótípusra

 

 

 

 

A kategóriában 119 termék van.
ár
név
dátum

Termékeink

Alufelni, alumínium felni, könnyűfém felni

Tartalomjegyzék:

Az alufelnikről általában

Az autóiparban az alufelnik (nevezik könnyűfém felniknek vagy keréktárcsáknak is) olyan kerekek, amelyek alumínium vagy magnézium ötvözetéből készülnek. Az ötvözetek egy fém és más fémek keverékei. Általában nagyobb szilárdságot biztosítanak, mint a tiszta fémek, amelyek általában sokkal puhábbak és képlékenyebbek. Az alumínium- vagy magnéziumötvözetek azonos szilárdság mellett általában könnyebbek, jobb hővezetést biztosítanak, és gyakran jobb esztétikai megjelenést eredményeznek, mint az acél felnik (nevezik még lemezfelninek). Bár a kerékgyártásban leggyakrabban használt anyag az acél, amely vas és szén ötvözete, az "ötvözött kerék" kifejezést általában a színesfém ötvözetekből készült felnikre tartják fenn.

A felnik nem csak kinézetükben változtatják meg az autót, megváltoztathatják a teljesítmény és a biztonság közötti egyensúlyt. A biztonságnak mindig elsődleges szempontnak kell lennie a felnik kiválasztásánál, ugyanis a teljesítmény mellett az autó manőverezhetőségét is könnyíthetik vagy nehezíthetik. A felniknek alapvetően 3 fő típusa van, ezeket az előállításuk alapanyaga szerint különböztetjük meg. A felnik legjellemzőbb alapanyaga az acél, de kitérünk a többi felni típusra is, hogy megkönnyítsük a választást.

Kezdetben a könnyűfém felnik magnéziumötvözetekből készültek és egészen az 1960-as évekig népszerűek maradtak és akkoriban "mags"-nak nevezték őket. A korai kerékhibákat a magnézium alacsony képlékenységének tulajdonították, holott sok esetben ezek a nem megfelelő öntés miatt jelentkeztek. Az 1960-as évek közepén-végén az alumíniumöntés fejlődése lehetővé tette a biztonságosabb, kevésbé törékeny kerekek gyártását. Addig a legtöbb alufelni alacsony alakíthatósággal rendelkezett, általában 2-3%-os hőtágulási mutatóval. Amint ezeket az alumíniumöntési fejlesztéseket szélesebb körben alkalmazták, az alufelnik átvették a magnézium ötvözetből készült felnik helyét.

Acél felnik

A leggyakoribb felni típus és egyben a legolcsóbb is, gyakran utalnak rájuk úgy, mint gyári felnik. Az összes felni típus közül ez a legerősebb és legellenállóbb, de cserébe súlyuk is nagy és az emberek többsége nem elégedett a kinézetükkel. Alig van ma valaki, aki kifejezetten acélfelnit akar látni az autóján, aki mégis így tesz, az is dísztárcsákkal takarja el a felszínüket. A dísztárcsák jellemzően alufelninek tűnnek, egészen addig amíg közelebbről meg nem nézi őket az ember. Többnyire a könnyebb felniket választják az emberek, de az acélfelniknek is megvan a maga előnye. Amellett, hogy a téli körülmények mellett ellenállóbbak, 60-80%-kal olcsóbbak is a könnyűfém felniknél.

Könnyűfém felnik

Fokozatosan átveszik az acélfelnik helyét. Mivel könnyebbek az acélfelninél, jobb gyorsulást és kisebb lendületet kapunk, a felfüggesztés is kisebb terhelésnek van kitéve, ha alufelnit szereltetünk autónkra. Ezek mellett az sem elhanyagolható, hogy autónk így sokkal esztétikusabban néz ki.

Króm felnik és un. 'Spinner-ek’

Króm felnik a legritkábbak a 3 közül, könnyen felismerhetőek, csillogó felszínükről. Teljesítmény szempontból nem sokat adnak autónkhoz, szinte kizárólag a megjelenésük miatt szerelik őket az autókra. Ugyanez igaz a 'spinner-ekre' is, amelyek főleg a 90-es években voltak divatosak. Sajnos sem ezek, sem a króm felnik nem túl ellenállóak és könnyen karcolódnak. A felnik esetében is fontosabb a belső, mint a külső, ezért javasoljuk a jobb minőségű felnik vásárlását.

Hogyan válasszuk ki a megfelelő könnyűfém felnit az autónkhoz?

A könnyűfém (vagy alufelni) vásárlása előtt áll? Mivel rengeteg márka, modell, méret, forma és anyag közül választhat, a megfelelő alufelni kiválasztása nehéz döntést jelent.

Itt összeállítottunk egy vásárlási útmutatót, minden olyan információval, amelyre szüksége van ahhoz, hogy megtalálja a tökéletes könnyűfém felnit az autójához. Akár a megjelenés, akár a teljesítmény miatt vásárol, segítünk kiválasztani az autójához tökéletesen illő könnyűfém felniket.

Felmerülhetnek az alábbi kérdések:

  • Mik azok a könnyűfém felnik?
  • A keréktárcsa és a felni ugyanaz a dolog?
  • A könnyűfém felnik előnyei és hátrányai
  • Melyik könnyűfém felni illik az autómhoz?
  • Hogyan vásároljunk és szereljünk fel könnyűfém felniket?

Mik azok a könnyűfém felnik?

Az alufelnik olyan típusú autókerekek, amelyek alumínium vagy a magnézium ötvözetből készültek. Abban különböznek a hagyományos acél (lemez) felniktől, hogy könnyebbek és erősebbek, ami javíthatja a kezelhetőséget és csökkentheti az üzemanyag-fogyasztást.

Az alufelnik sok új autókban gyári szériafelszereltségként szerepelnek, különösen a felső kategóriás modellekben és a prémium márkáknál. Alufelnik utángyártottként is megvásárolhatók olyan harmadik féltől származó gyártóktól is, mint a Momo, Proline és az Alutec.

A legtöbb ember azért vásárol alufelniket, hogy feldobja autóját és valóban igaz, hogy sportos megjelenést kölcsönözhetnek az autónak. De több előnnyel is járnak, mint pusztán a kinézet, ahogyan azt az alábbiakban felsoroljuk.

A keréktárcsák és a felnik alatt ugyanazt értjük?

Egyesek felváltva használják a "kerekek" és a "felnik" kifejezéseket, pedig ezek különbözőek. A kerék a teljes fémszerkezet, amely magában foglalja a felnit, a tárcsát, a kerékagyat és minden mást. A felni a külső perem, amely a gumiabroncsot tartja a helyén - és ez többféle anyagból készülhet, többek között acélból, ötvözetből és krómból.

Az alufelnik előnyeit és hátrányait az acélfelnikhez képest alább tárgyaljuk, de először röviden a krómozott felnikről. A krómozott felni első osztályú választásnak tűnhet autója kerekeihez. A krómozott felni azt jelenti, hogy a felni anyaga acél vagy alumínium ötvözet krómozott felülettel. A krómozott felnik általában a „show-autók” számára készülnek, jól nézhetnek ki, de teljesítmény szempontjából nincs hozzáadott értékük.

Az alufelnik előnyei és hátrányai

Előnyök

  • Jobb útfekvés
    Kialakításukból adódóan az alufelnik merevebbek, mint az acélfelnik, és ez nagyban javíthatja a kanyarodás stabilitását és az útfekvést. Mivel az alufelnik alapvetően keményebbek, mint a hagyományos acélkerekek, kevesebb gördülés és elmozdulás tapasztalható a kanyarokban.
  • Tartósság
    Sok kátyú van a környéken? Bár nem szeretne átgázolni rajtuk egy új alufelnivel az autóján, az alufelnikben kisebb valószínűséggel okoznak kárt, mint az acélfelnikben. Ez megint csak a szerkezetükön múlik; az acélfelnik puhábbak, és nagyobb valószínűséggel hajlanak meg és hajlanak el, ha kemény ütést kapnak, míg az alufém felnik keményebbek, és hosszú távon tartósabbak.
  • Javított tárcsafék-teljesítmény
    Az acélfelnit általában műanyag keréktárcsa burkolat fedi le. Ez a régebbi vagy olcsó autóknál alapfelszereltség, de megvannak a maga hátrányai. A tárcsafékek például nem kapnak annyi szellőzést, így lassabban vezetik el a hőt, ami befolyásolja a teljesítményt. Az alufelnis kerekek jobb légáramlást tesznek lehetővé, ami javítja a tárcsafékek teljesítményét.

Hátrányok

  • Menetkomfort
    Bár az alufelnis keréktárcsákkal javul az útfekvés, azonban a menetkényelem kissé romlik, mert az alufelnis kerék keményebb, kevésbé rugalmas, mint az acél, így előfordulhat, hogy kicsit több a vibráció és a gumiabroncsok zaja.
  • Költségek
    Az alufelni az egyik legdrágább beruházás, amit egy autón elvégezhet, hiszen az átlagos alufelni ára körülbelül 25-100 eFt. A piaci választék azonban rendkívül széles, ezért nézzen körül és használja az ár összehasonlító oldalakat a legjobb ajánlatok megtalálásához. Ajánljuk a www.autogumi.shop.hu webáruházban is beszerezhető MOMO alufelniket, amelyek méret, forma és szín világa rendkívül széles, emellett kiemelkedően kedvező ár/érték aránnyal rendelkezik.
  • Kár
    Az acél keréktárcsák egyik előnye, hogy ha a műanyag bevonat kezd lekopni, vagy karcolást kap, egyszerűen felújíthatja és viszonylag olcsón. Nem ez a helyzet az alufelnik esetében, amelyek javítása költséges lehet.
  • Biztosítás
    A könnyűfém keréktárcsák felszerelése autójára átalakításnak minősül, ezért erről tájékoztatnia kell a biztosítót. A jelenlegi biztosítási díjától függően ez befolyásolhatja a fizetendő díjat, ami általában emelést jelent. Ha elmulasztja tájékoztatni a biztosítót, az érvénytelenítheti a biztosítását, ezért mindig a legjobb, ha jelzi a változást.

Melyik alufelni megfelelő az autómhoz?

Szeretné megtudni, hogy melyik könnyűfém felni illik az autójához? Többféleképpen is kereshet az autófelnik között, gyorsan megtalálhatja a kompatibilis márkákat és modelleket, amelyek illeszkednek az autódhoz. Az alábbiakban áttekintjük a különböző lehetőségeket, amikor alufelnit vásárol.

Alufelnik keresése méret szerint

Ha már tudja, hogy milyen méretű keréktárcsákat szeretne, a méret szerinti keresés a legegyszerűbb módja annak, hogy a kompatibilis opciók széles skálája között böngészhessen. Az alufelni átmérője collban van megadva, a legkisebb 10", a legnagyobb pedig 30". kérjük, vegye igénybe a www.autogumi.shop.hu web áruház felni keresőjét, készletből.

Alufelnik keresése jármű szerint

Az internet minden eddiginél könnyebbé tette a megfelelő könnyűfém keréktárcsák felkutatását az autójához, mivel számos webhelyen gyorsan kereshet kompatibilis könnyűfém keréktárcsákat az autója márkája és modellje alapján. A legtöbb autóhoz többféle opciót is talál, de vásárlás előtt mindenképpen ellenőrizze a kerekek méretét és kompatibilitását. Ha szeretné megtudni, hogy melyik méretű felni való autójához, ajánljuk a www.autogumi.shop.hu web áruház felni keresőjét, amely az autómárka, típus, évjárat és motor adatok alapján megadja a gumi gyári és váltó méret adatokat, továbbá az acél és alufelni gyári és váltó méreteket.

Alufelnik jellemző méretei

Amikor egy adott járműre alufelnit választunk ki, akkor az autogumi.shop.hu web áruház felületén rendelkezésre álló felni keresőt is igénybe vehetjük.

A keresőben a legördülő menüből kiválasztjuk a jármű márkát (pl. OPEL), típusát (pl. Zafira B), motor típust (pl. 1.6i) és a gyártás évét (pl. 2010).

A kereső megadja a gyári méretet és az un. váltóméreteket, amelyek még megfelelőek lehetnek.

Alufelni, alumínium felni, könnyűfém felni

A felni méretre, adataira példa és jelentésük: 16x10J ET34 5x110

  • 16 – Felni átmérő collban (1 coll= 2,54 cm, nevezik hüvelyknek, vagy inch-nek is))
  • 10J – Felni szélesség collban, azaz a külső és belső pereme közötti távolság
  • ET34 – ET-szám vagy besajtolási mélység mm-ben a felni középvonala és kerékagy közti távolság. Minél kisebb az ET szám, annál inkább a karosszérián túl „nyúlik” a felniperem
  • 5x110 – Felni csavarok száma, 110 csavar furatok osztóköre mm-ben (PCD – Pitch Circle Diameter) azaz a felni külső és belső pereme közötti távolság. Az alufelnit csavarok tartják a helyén és a csavarok száma és elhelyezkedése határozza meg a kerék PCD-jét.

Minden járműnek van egy kompatibilis acél és alufelni szélességtartománya. A tartomány akár néhány collal is változhat. Értelmezhető gyári méret és a még megfelelő váltóméret.

Kerékeltolásról bővebben

Az eltolás a keréktárcsa rögzítési felületének és a kerék valódi középvonalának távolsága. Attól függően, hogy hol van a kerékagy rögzítése, ez a szám lehet pozitív vagy negatív. Ez az egyik fontos alufelni méret. A keréktárcsa eltolódását milliméterben mérik.

Hogyan kell megmérni a könnyűfém keréktárcsa eltolódását? Az eltolási szám a következő formátumot követi: ET40. Ebben az esetben 40 mm-es eltolódást mutat.

Az alacsony ET számok olyan méretet jelentenek, amelyek távolabb ülnek a járműtől. A nagyobb eltolási számok esetén a felni közelebb ül a keréken. Ha az eltolás túl alacsony, akkor a kerék túlságosan kilóg az autóból, illetőleg a karosszéria alól. Ha az eltolás túl nagy, a kerék beleakadhat a felfüggesztésbe vagy a jármű karosszériájába.

Egy adott jármű alufelnijének kerékeltolása lehet gyári méret szerinti, de nincs fix méret, hanem egy eltolási tartomány létezik. A gyártó által elfogadott eltérés a tartományban körülbelül 2%, de ismét csak nincs szigorú és végleges szabály. Az eltolást minden egyes jármű esetében eseti alapon kell figyelembe venni.

Hogyan kell megmérni a könnyűfém keréktárcsa PCD-jét

A csavarfuratok egy kört alkotnak. Nem meglepő módon ezt nevezik csavarkörnek. Akár 3, 4, 5, akár 6 vagy 8 csavar tartja a helyén, a kör átmérője, amelyen a csavarok ülnek, az egyes lyukak középpontjához igazítva, a keréktárcsa PCD-je. Amennyiben rendelkezik a megfelelő szerszámokkal, így megmérheti az adott alufelni PCD-t.

Ha az alufelnit 4 csavarral tartanánk a helyén, akkor csavarok elhelyezkedése négyzet alakú lenne. Azonban a felnik akár 8 csavarral is rögzíthetők. Ahol több csavar van, ott a csavarok egyértelműbb kör alakú benyomást keltenek, ami azt jelenti, hogy a mérés elvégzése könnyebb. A mérés az egyik csavarfurat közepétől a szemközti fúrat közepéig tart. Páratlan számú csavart használó kerék esetében speciális eszközt kell alkalmazni a méréshez határozza meg a legpontosabb mérést.

A csavarfuratok és a PCD jellemzően a következő formátumban jelennek meg: 4 x 100

4 a csavarfuratok száma, 100 pedig a PCD átmérője mm-ben.

Az alufelni középfurata

A felni középfurata milliméterben mérve a kerék hátsó részének közepén lévő nagy lyuk mérete. Ez az a furat, amely átcsúszik az alufelni és ráül a jármű rögzítőtengelyére.

A legtöbb eredeti gyártó úgy készíti el a kerekeit, hogy azok pontosan ugyanolyan méretű középfurattal rendelkezzenek, mint a kerékagy.

Az utángyártott márkák azonban úgy gyártják kerekeiket, hogy azok a járművek széles skálájára illeszkedjenek. Ez lehetővé teszi számukra, hogy tömegesen gyárthassák a különböző formatervezésű és stílusú alufelniket, így a gyártási költségeiket optimalizálni tudják. Ez azt is jelenti, hogy alufelnijeik könnyebben cserélhetők a járművek között.

Egyéb szempontok, amelyeket figyelembe kell venni alufelnik kiválasztásakor:

A kerekek méretnövelése

Egy nagyobb kerékkészlet nemcsak impozánsan néz ki, hanem a teljesítmény több területén is növekedést kínálhat. Van néhány egyszerű ökölszabály, amelyet követni kell a kerekek méretének növelésekor. Ezek biztosítják, hogy a sebességmérő pontos értékeit és az üzemanyag-fogyasztást ugyanolyan szinten tartsa. Ha 1 coll-lal növeli autója keréktárcsájának átmérőjét: növelje a gumiabroncs keresztmetszetének szélességét 10 mm-rel, és csökkentse a gumiabroncs keresztmetszeti arányát 10 ponttal.

A kerékcsavarok meghúzásakor a helyes sorrend követése

A kerékcsavarok meghúzásának van egy hagyományos sorrendje. Az ökölszabály szerint a csavarokat ellentétes irányban, körkörösen haladva kell meghúzni. A 4-nél több csavarral rendelkező kerekeknél a sorrend az egyes csavarok ellentétes csavarjainak útját követi, majd visszaugrik az előzőleg meghúzott csavar melletti csavarhoz. Tehát kezdje az 1. csavar meghúzásával, és a 2. csavar a legközelebbi ellentétes csavar lesz. A 3. csavar a 2. csavarral szemben, az 1. csavar mellett lenne.

Egy-, két - vagy háromrészes kerekek

Az ötvözött kerekek készülhetnek egy- vagy többrészes építési móddal. Az egyrészes kerék egyetlen öntőforma segítségével készül. Mint elképzelhető, a 2 és 3 darabos konstrukciókat külön-külön öntik, majd összecsavarozzák vagy összehegesztik őket. Ez a fajta konstrukció alkalmas arra, hogy különböző felni- és küllős vagy "mag" szakaszok legyenek, így különböző megjelenésű és teljesítményű keréktárcsákat hozva létre.

A megfelelő keréktárcsa kiválasztása

A megfelelő keréktárcsa kiválasztása a járművéhez rendkívül fontos. Amikor a lényegre térünk, kétféle keréktípus közül választhatunk: ötvözött kerekek és acélkerekek (vagyis alufelnik és acélfelnik).

Mindegyik anyagtípusnak megvannak az előnyei és hátrányai. Ez az útmutató az ártól a teljesítményig összehasonlítja az egyes keréktárcsatípusok előnyeit és hátrányait.

Alufelnik előnyei és hátrányai

Ha stílusos és teljesítmény növekedést nyújtó kerekeket keres, akkor az alufelnik vásárlása a megfelelő út. Ezek vonzóbbak a szemnek és általában jobb teljesítményt is nyújtanak, mint az acélkerekek.

Az alufelnik széles választékából választhat, mivel széles forma és színvilág jellemző rájuk. kivitelben öntenek belőlük.

Az alufelnik sokkal könnyebbek, mint az acél kerekek, ami lehetővé teszi, hogy nagyobb teljesítményt nyújtsanak. Az üzemanyag-takarékosság az alufelnik nagy előnye, különösen városi közlekedésben és könnyebb vázuk kevésbé terheli az autój felfüggesztését. Ez dinamikusabb gyorsulást is lehetővé tesz.

Az alufelnik fő hátránya viszonylagos sérülékenységük a környezeti hatásokra. Hajlamosabbak meghajolni, sőt könnyebben megrepednek, mint a keményebb acélkerekek. Az esztétikai megjelenésük is veszélybe kerül, mivel hajlamosak az esztétikai sérülésekre.

Az alufelnik ma már a legtöbb gépkocsinál alapfelszereltségnek számítanak nagy teljesítményük és vonzó megjelenésük miatt. Bár drágábbak, mint a lemezfelnik, a piacon kapható eredeti gyári kerekek többsége alufelni.

Acélkerekek előnyei és hátrányai

Az olcsóbb, tartósabb alternatívát kereső vezetők számára az acél keréktárcsák jelentik a megoldást. Az acél keréktárcsák lényegesen erősebbek, mint az ötvözött keréktárcsák, így ideális választás téli használatra és nagyobb teljesítményű járművekhez.

A könnyűfém keréktárcsákkal ellentétben az acélkerekek esetében a tartósság jelentős előny. Egy acélkerék megrepedése szinte lehetetlen, és egy acélkerék meghajlításához óriási erőre lenne szükség. Mindaddig, amíg a keréken lévő festékréteget szükség szerint karbantartja, az acélkerekek nem fognak rozsdásodni.

Az esztétikai sérülések jellemzően nem jelentenek problémát az acél felniknél, mivel természetesen durvának és keménynek tűnnek. Ez megkönnyíti az elhajlott acél keréktárcsa javítását. Szerszámokkal, például egy kalapáccsal, könnyedén visszaállíthatja hajlított acélkerekét a megfelelő formába.

Az acélkerekek másik előnye az ár. Ha szükségessé válik az acélkerék cseréje, a költség kedvező lesz egy ötvözetből készült kerékcseréhez képest. Az ötvözött kerekek által nyújtott választékhoz képest kevesebb lehetőséget kínálnak, de az acélkerekek általában ettől függetlenül nem rendelkeznek esztétikus megjelenéssel. A keréktárcsa-borítások azonban többféle stílusban is kaphatók, hogy javítsák járművének megjelenését.

Az acélkerekek által létrehozott plusz "rugózatlan tömeg" csökkentheti a jármű súlypontját. Ez a többletsúly csökkentheti a jármű mozgékonyságát és gyorsulási képességét. Ez a felfüggesztést és a jármű egyéb részeit is megterhelheti.

Az acélkerekek többletsúlya előnyös a téli hónapokban. Az extra súrlódás segít megakadályozni, hogy járműve megcsússzon a jégen és a hóban. Emiatt, valamint azért, hogy könnyűfém kerekeik a lehető legjobb állapotban maradjanak, sok tulajdonos acélkerékre vált, amikor a kinti időjárás rosszra fordul.

Az acél felnik kevés kompatibilitást kínálnak a nem erre gyártott járművekkel. Nem ajánlott acél keréktárcsákat használni olyan járművön, amely könnyűfém keréktárcsák használatára készült. Ráadásul az acélkerekek mérete korlátozott, mivel a legtöbbjük 16″-es vagy annál kisebb méretű felnikkel készül. Így a nagy teljesítményű járműveken és a nagyobb járműveken nem lehet acélfelni garnitúrára cserélni.

A legendás MOMO alufelni

A MOMO Srl egy Milánóban, Olaszországban székhellyel rendelkező formatervező cég, amely autóalkatrészeket és tartozékokat gyárt, például könnyűfém keréktárcsákat, gumiabroncsokat, kormánykereket, üléseket, váltókarokat. A vállalatnak van egy ruházati termékcsaládja is, amely versenyöltözeteket, kesztyűket és cipőket tartalmaz.

A MOMO-t 1964-ben alapította Gianpiero Moretti autoversenyző. A "MOMO" a Moretti-Monza rövidítése. Monza egy város Milánó tartományban. Abban az évben Moretti egy versenykormányt gyártott saját versenyautójához. Ez volt az első kormánykerék, amelyet a márka gyártott. Az akkoriban a piacon kapható többi versenykormányhoz képest a Momo vastagabb tapadással rendelkezett, a többi versenyző észrevette ennek a kormánykeréknek a kényelmét, és ugyanezt szerették volna beszerezni a saját járműveikhez. Így e márka kormánykerekei hírnevet szereztek az egész versenyzői közösségben és a Forma-1-es versenyzők körében. Így John Surtees, a Forma-1 egyik versenyzője is ugyanezt a kormánykereket kérte együléses Ferrarija számára. Ugyanebben az évben megnyert egy Forma-1-es futamot -, ez volt a MOMO márka első jelentős győzelme.

1969-ben a MOMO gyártóüzemet nyitott Tregnagóban, Verona tartományban. 1969-ben az Egyesült Államok szövetségi kormányának növekvő biztonsági előírásai és a légzsákok széles körű nemzetközi elterjedése miatt a MOMO-t 1996-ban eladták a Breed Technologiesnak, egy kormánykerék-légzsák gyártónak.

A Breed Technologies-t a Carlyle Group magántőke-befektetési társaság vásárolta fel, és 2003-ban a tulajdonában lévő más OEM autóipari vállalkozásokkal egyesülve megalakította a Key Safety Systems vállalatot.

A Key Safety Systems 2006-ban eladta a MOMO márkanevet egy olasz magántőkecsoportnak, de a korábban a MOMO tulajdonában lévő gyártóüzemek és technológiák nagy része a Key Safety Systems tulajdonában maradt.

2011-ben a MOMO-t eladták Henrique Cisnerosnak, a Grupo Cisneros csoporthoz tartozó venezuelai-amerikai üzletembernek és amatőr autóversenyzőnek.

2012-ben a MOMO nyári, egész évszakos és téli gumiabroncsok termékcsaládját dobta piacra Európában. Észak-Amerikában 2017 óta kaphatók a MOMO gumiabroncsok.

A MOMO termékkínálatában megtalálhatóak a fogyasztói kiegészítők, mint például a kormánykerék, a váltógombok, az alufelnik és a gumiabroncsok, egészen a versenyfelszerelésekig, mint például a versenyruhák és a bukósisakok.

Az autogumi.shop.hu web áruház MOMO alufelni termékkínálatában biztosan megtalálja az Ön részére megfelelő, kiváló ár/érték arányú termékeket.

Alufelni karbantartása és javítása

Ha már befektetett az alufelnikbe, érdemes megfelelő karbantartásukról gondoskodni, hogy sokáig kitartsanak és megőrizzék állapotukat.

Minden gyártó megfelelő utasításokat ad arra vonatkozóan, hogyan ápolja legjobban az új kerekeit. Ha azonban használt könnyűfém keréktárcsákat vásárolt, akkor egy kis kutatás sokat segít a legjobb termékek vagy módszerek kiválasztásában a keréktárcsák ápolásához.

Mi ezt javasoljuk:

  • Használjon puha keféket és kendőket, kerülve mindenféle súrolószeres súrolást.
  • Határozza meg a keréktárcsa anyagát és fényezését; mindig az adott csupasz anyaghoz vagy fényezési bevonathoz való speciális polírozót és sampont használja.
  • Kerülje a háztartási mosó- és tisztítószereket. Használjon savmentes tisztítószert, hogy korróziómentesen távolítsa el a szennyeződéseket.
  • Soha ne használjon alumínium polírozót festett, lakkozott vagy átlátszó bevonatú kerekeken.
  • A kerekek viaszolása minden típusú felület védelmét elősegítheti.
  • Kerülje a forró kerekek tisztítását közvetlen használat után. Hagyja őket lehűlni, mielőtt a tisztítást elkezdi.

A tisztítás és karbantartás egész évben elengedhetetlen, de télen különösen fontos, hogy gondosan ápolja az alufelniket, különösen akkor, ha nagyon hideg van, vagy az utakat frissen aszfaltozták. Ha kövek, homok és só ragadnak a kerekekbe az karcolásokhoz vezethet. Szánjon néhány percet arra, hogy hetente megtisztítja az ötvözött keréktárcsákat, és növelje a gyakoriságot a téli hónapokban, amikor valószínűleg több törmelék van az utakon.

Ha szeretné, hogy az ötvözetek minél hosszabb ideig tökéletes állapotban maradjanak, érdemes beruházni tisztítószerekre, keréktisztító kefére és polírozószerekre, amelyek megfelelnek az autója ötvözeteinek típusának.

Mindannyian tudjuk, hogy kellemetlen balesetek történhetnek. Egy járdaszegélynek való nekifutás vagy egy mély kátyúval való találkozás után a felni sérülhet. A legjobb, ha mielőbb megjavíttatja a felnit. Keressen olyan szakszervizt, amely alufelnik javításra szakosodott. A legtöbb esetben lehetőség van az érintett felni rész megtisztítására, feltöltésére, alapozására, majd festésére. Az eredmény csillogó, ragyogó felni, amely vadonatújnak tűnik.

Nem ismeri gépjárműve gumiabroncs vagy felni méreteit? Kérjük alkalmazza autó típus szerinti keresőnket!

 

Minőségi gumiabroncsok, acél és MOMO alufelnik széles választékban, kedvező áron!

Téli és négyévszakos gumiabroncs akció!

Minden kedves vásárlónknak KKÜ&BUÉK!